Premium content ophalen
- Het van origine Duitse softwarebedrijf SAP omarmt generatieve artificial intelligence (AI), onder meer om het te gebruiken voor billboardcampagnes.
- Hoofd marketing bij SAP Julia White deelt haar lessen over AI met Insider. Ook vertelt ze op welke vlakken ze waakzaam is.
- Het bedrijf houdt nu nog vooral pilots. SAP besluit het komende half jaar of AI een permanent rol zal krijgen in de bedrijfsvoering.
- Lees ook: 39 jaar, op Instagram en fel tegen plastic: dit is de jonge CEO van de Duitse softwarereus SAP
Techgigant SAP blijkt vuistdiep in generatieve artificial intelligence (AI) te zitten. Het bedrijf heeft liefst acht experimentele projecten lopen om erachter te komen hoe de nieuwe technologie van nut kan zijn bij de marketingdivisie van het concern.
De pilots draaien om de vraag hoe de technologie kan worden toegepast bij het verbeteren van de advertenties van het bedrijf. Het techconcern wil zijn marketing met AI persoonlijker maken en hoopt dat de techniek vragen van klanten gemakkelijker naar de juiste divisies binnen het bedrijf kan doorzetten.
Billboardcampagne met AI drie keer vaker bekeken
Het softwarebedrijf laat zich inspireren door allerhande pilots rondom generatieve AI.
Premium content ophalen